2 Mayıs 2010 Pazar

VEDA


Mustafa Kemal Atatürk tabiki bir filme sigdirilamaz, ama benim dün izlemi$ oldugum en güzel Atatürk filmiydi! Cok etkilendim annemle birlikte hemen hemen bütün film boyunca göz ya$larimizi tutamadik. Ba$indan sonuna kadar filmin icinde buldum kendimi.
Filmde Balkan göcü'nün konu alinmasi beni dahada bir etkiledi.
Anneannemi Yunanistandan göc eden diger akrabalarimi hayal ettim.:(
Beni dü$ündüren ve etkiliyen bir diger konu ise Fikriye hanimdi. Eve gelir gelmez googlde Fikriye hanimi ara$tirdim...ama ne yazikki beni tatmin edebilecek bilgilere ula$amadim. Tam olarak nasil öldügü nerde gömülü oldugu bilinmiyor. Bu konuyla ilgili yani Fikriye hanimin hayatiyla ilgili bir kitap tavsiye eden olursa cok mutlu olurum.
Ba$ta Zülfü Livaneli olmak üzere bu filmde emegi gecen herekeze sonsuz te$ekkürler!
Vatanini ve Atatürk'ü seven herkeze bu filmi görmelerini tavsiye ediyorum.
''ATATÜRK'Ü KISKANMAK AĞRI DAĞINI KISKANMAYA BENZER.''

7 yorum:

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Canım beni Veda yazınca bu kız gidiyor mu dedim.Neyseki Allah tan öyle bir şey yok.Ben bu filmi izlededim ama Latife hanımı okumuştum.Ben de ondan etkilenmiştim.Ben de araştırıyorum Latife hannıma bile fazla yer verilmiyor.
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Selamlar
Hifzi Topuz'un Gazi ve Fikriye adli kitabini tavsiye edebilirim
Sevgiler

Bucanni dedi ki...

Canım benim güzeldi değil mi :)
Bu arada Fikriye hanımla ilgili kendi yeğeni bile net bilgi veremiyor. Bir takım şeyler gizli kalmış. Aşağıdaki linkte Fikriye Hanımın biyografisi ve yeğeninin röportajı var. Bi tıkla istersen. Öptüm ÇOK.

http://www.biyografi.net/kisiayrinti.asp?kisiid=1793

BirSen dedi ki...

*$ansli*: Ah tatlim birakip gidermiyim ben hic sizi.:)
Evet dogru söylüyorsun Latife hanimada fazla yer verilmiyor. Latife hanim 70´li yillarda vefat etmi$...ölümüne kadar bir cok yazar Atatürkle olan anilarini anlatmasini istemi$,ama o bunu hic bir zaman kabul etmemi$...vefatina kadar suskun kalmi$.:(

*Adsiz*: Te$ekkür ederim arkada$im,mutlaka alip okicam! :)

BirSen dedi ki...

*Bucanni*: Evet hemde cok güzeldi!:)
Canim verdigin link icin te$ekkürler! hemen bakiyorum...=)

Unknown dedi ki...

aaaa demek sende almanya da yasiyosun.. =) ben de bu sene ausbildun a baslicam ins =) 2 sene sürcek ondan sora bende moda okumyai düsünüyorum sen nerde okudun ve nerde yasadigini sorabilir miyim =)

Sena

BirSen dedi ki...

*Sena*: Evet Senacim Almanya/Stuttgart´da ya$iyorum.:)Staatliche Modeschule Stuttgart´da okudum.
Sen hangi meslek dalinda Ausbildung yapmayi dü$ünüyorsun? Textilmi?